Як провести зимові канікули з користю?

Методична палітра педагогічного колективу під час зимових канікул виявилась цікавою й різноманітною. Були проведені заходи, спрямовані на створення сприятливого психологічного клімату в системі «учитель-учень», «учитель-учитель», «учитель-батьки», «учитель-я», на підвищення рівня професійної підготовки вчителів.

Психолого-педагогічний семінар познайомив учителів із типами взаємодії, до яких вступає педагог у сфері своєї діяльності, зі стилями спілкування. Обговорення й пошук відповідей на поставлені питання дали можливість педагогам висловити міркування про «основні проблеми» сучасного спілкування, розповісти про варіанти їх розв’язання для кожної з систем.

/Files/images/2023/mr_zimov_kankuli/1.png /Files/images/2023/mr_zimov_kankuli/2.png

Один із дієвих методів аналізу проблемної теми – діаграма Ісікави – допоміг учителям зібрати відповідну інформацію щодо основ ефективного спілкування, яке становить значну частину людського життя й основу взаємодії людей, акцентував увагу на тому, що сутність педагогічного спілкування полягає в розв'язанні навчально-виховних завдань і є засобом організації взаємин учителя й учнів, що має гарантувати результативність навчання, виховання та розвитку особистості.

/Files/images/2023/mr_zimov_kankuli/3.png /Files/images/2023/mr_zimov_kankuli/4.png

/Files/images/2023/mr_zimov_kankuli/5.png /Files/images/2023/mr_zimov_kankuli/6.png

Продовжили й тему використання штучного інтелекту в сучасній освіті. На практиці перевірили використання різноманітних інтернет-ресурсів.

Вебінар

/Files/images/2023/mr_zimov_kankuli/7.png

Учасники вебінару з’ясовували, як використовувати ШІ для створення різнопланових завдань із метою організації ефективного освітнього процесу та оптимізації підготовки до уроків. Застосування цієї інновації стало потужним поштовхом і невтомним помічником у самоосвіті вчителя.

/Files/images/2023/mr_zimov_kankuli/8.png /Files/images/2023/mr_zimov_kankuli/9.png /Files/images/2023/mr_zimov_kankuli/10.png

/Files/images/2023/mr_zimov_kankuli/11.png /Files/images/2023/mr_zimov_kankuli/12.png /Files/images/2023/mr_zimov_kankuli/13.png

Не втрачати нові можливості в навчанні – це значить формувати нові компетентності, опановувати різні науки, вчитися жити в суспільстві.

/Files/images/2023/mr_zimov_kankuli/14.png /Files/images/2023/mr_zimov_kankuli/15.png


Педагогічні читання

Пам’ятні дати 2023 року…. Ювілейні дати…

21 серпня – 70 років від дня народження Дмитра Дмитровича Креміня (1953-2019), українського поета, перекладача, публіциста та лауреата Державної премії України ім. Т. Г. Шевченка.

Вшануванню пам’яті письменника був присвячений методичний захід – педагогічні читання «Шануймо відомих миколаївців. Дивослово Дмитра Кременя».

/Files/images/2023/kremn/1.png /Files/images/2023/kremn/2.png

Щира розповідь висвітлила життєві моменти, цікаві факти з творчості Дмитра Дмитровича, визнаного митця й людини з чутливим серцем.

/Files/images/2023/kremn/3.png /Files/images/2023/kremn/4.png

Особистість поета стала уособленням поетичного Причорномор’я.

/Files/images/2023/kremn/5.png


Відповідно до плану роботи гімназії у межах планування методичної роботи, з метою підвищення професійної компетентності вчителів, для розвитку пізнавальної й творчої активності дітей протягом навчального 2023-2024 року будуть проводитися предметні місячники.

Місячник історії, української мови та літератури

Мова — це великий дар природи, розвинутий і вдосконалений за тисячоліття з того часу, як людина стала людиною.

Кіндрат Крапива

У березні проходив місячник історії, української мови та літератури. І педагоги, і гімназисти проявили креативність, пізнавальну активність, наполегливість і мотивованість у покращенні своїх знань, набутті нових умінь, відпрацюванні навичків.

Історія – це не тільки дати, поняття, події. Це яскраве й різноманітне життя людства в різні історичні епохи.

Для учнів 5-х класів історія – це нова навчальна дисципліна. Все нове, складне й незрозуміле. Щоб не потонути в потоці інформації, побачити взаємозв’язок між різними подіями, школярі долучились до складання ментальних карт на платформі «Mindmap». Використовуючи різні програми та сервіси мейдмепінгу, проявляючи творчість, логічне мислення, наполегливість, ініціативність, діти створили карти, що розкрили особливості різних історичних епох.

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/1.png /Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/2.png /Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/3.png

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/4.png

Щоб заглибитися в минуле, побачити його зв’язок із сучасністю, учні 5-х класів взяли участь у творчому проєкті «Історична епоха у винаходах і відкриттях». Під час роботи над проєктом школярі дізналися про важливі винаходи/відкриття, зроблені в різні історичні епохи, познайомилися з винахідниками, з’ясували значення винаходу/відкриття в житті суспільства обраної історичної епохи та сучасності.

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/5.png /Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/6.png

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/7.png /Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/8.png

Пізнання історії – дуже складний процес. Візуальні джерела дають можливість відтворити розвиток людства, «побачити» історію.

«Історична епоха у фотооб’єктиві» – так називався творчий проєкт, у якому взяли участь учні 5-х класів. Виконуючи завдання, вони ознайомилися з головними подіями розвитку України в Новітній час, з кроками, якими йшла наша держава до незалежності. Результатом учнівської діяльності стали фотоколажі.

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/9.png /Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/10.png /Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/11.png /Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/12.png

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/13.png

Історія – це не тільки дати та події. Історія – це Всесвіт загадок, секретів, незвіданого. Учні 6-8 класів самі стали творцями цього Всесвіту. Образне мислення, пізнавальна активність, творчість спонукали підлітків самостійно створювати історичні загадки-ребуси, сховавши в них історичні терміни, назви держав, імена видатних осіб.

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/14.png /Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/15.png

Формуванню основних предметних компетентностей, розвитку образного, критичного, логічного мислення, зацікавленості учнів історичною наукою сприяло створення «хмар слів» – способу візуалізації інформації, що міститься в тексті підручника, історичного джерела.

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/16.png

Мандруючи минулим, учні 6-7 класів долучилися до проєкту «Історія очима штучного інтелекту». Використовуючи сервіси «Bing Творець зображень», «Canva», школярі візуалізувати архітектурні пам’ятки різних епох, створювали портрети історичних осіб, уявляли первісних людей, пов’язуючи історію із сучасністю.

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/17.png

Людство невпинно розвивається та швидко адаптується до нових реалій. Нові технології надають неабиякі можливості в освіті. Звернувшись до ChatGPT, учні 7 класів взяли інтерв’ю у відомих історичних осіб, адже завжди цікаво дізнатися, що сучасникам може розповісти про минулі події історична особа. Це дозволило школярам помандрувати минулим, наблизитися до розуміння історії через спілкування з персоналіями.

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/18.png

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/19.png

Учитель Іванова І. П. для учнів 5 і 7-их класів провела вікторини. Гра якнайкраще сприяє активізації пізнавальної діяльності, створенню атмосфери успіху.

«Літературна мандрівка» п’ятикласників передбачала уміння логічно мислити, відчувати душевний стан ліричного героя, помічати авторські акценти.

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/20.png

Працюючи з «Мовною палітрою», семикласники пригадали лінгвістичне багатство: фразеологізми, питомі прислівники. Для завершення картини про прислівник учням стала в пригоді пам’ять, уява, креативність і уважність. Виконання творчих завдань переконало школярів, що саме мовець є творцем свого висловлення: послуговуючись однаковими фарбами, ми пишемо різні картини.

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/21.png /Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/22.png

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/23.png /Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/24.png

«Під мовними вітрилами» здійснили подорож 5-класники. Дітям під час мандрівки доводилося оминати скелі й мілину незнання орфографічних правил, напинати вітрила знань і логіки.

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/25.png

Одним із завдань навчання є формування в дітей уміння висловлювати переживання як оточуючих, так і літературних героїв. Малювання сприяє розвиткові емоційної складової особистості.

П’ятикласники ілюструють прочитані тексти і власноруч, і за допомогою штучного інтелекту.

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/26.png

Ліричні образи часто бувають складними, неоднозначними, найважливіше в них може бути прихованим десь глибоко. Проєкт «Поетичні образи шістдесятників» якраз передбачав уміння семикласників розуміти лірику ІІ половини ХХ ст. Власне бачення й розуміння віршів В. Симоненка й Л. Костенко підлітки представили у вигляді колажу.

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/27.png /Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/28.png /Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/29.png

Семюель Джонсон якось сказав, що «мова – одяг думок». Діти вчаться висловлювати свої думки, усвідомлювати почуте чи прочитане, формулювати власні висновки. Написання текстів, великих і малих, – це своєрідний симбіоз мовних і літературних знань.

П’ятикласники поділилися враженнями про прочитані книги українських авторів. Проєкт «Зачаровані книгою» об’єднав значну частину дітей.

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/30.png

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/31.png

Література – це жанр мистецтва. Учні 5-их класів переконалися, що живопис, музика, художній твір можуть однаково точно передати враження й емоції, стан людини. Діти спробували знайти пейзажні картини, які були б співзвучними з вивченими поезіями П. Тичини.

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/32.png

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/33.png

Література тісно пов’язана з іншими науками, наприклад, інформатикою – опануванням нових для себе інформаційних технологій. Складаючи анотації, семикласники оформлювали роботи на ресурсі «Canva». Учні написали власні анотації до новели Любов Пономаренко «Гер переможений», де спробували одночасно і прорекламувати текст, і подати власне розуміння прочитаного, й окреслити сюжет.

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/34.png

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/35.png

Ігрові форми роботи підвищують пізнавальну активність школярів, формують упевненість у своїх силах, мотивують учитися. Учні 5-х класів, відпрацьовуючи орфограми, створювали ребуси.

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/36.png /Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/37.png

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/38.png /Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/39.png

Місячник української мови та літератури для учнів 6-А класу (учитель Калінічук О. Д.) розпочався "смачно": діти змагалися за звання кращого кухаря, використовуючи вже набуті знання про числівник. Знайомлячи однокласників із різноманітними рецептами, школярі поповнили свої знання про страви та кількість інгредієнтів.

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/40.png

З метою зацікавлення школярів у вивченні української мови учні 9-х класів долучилися до челенджу «Вивчаймо українську!» та створили рекламу у вигляді коміксів, постерів і презентацій.

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/41.png /Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/42.png

Учні 6-А класу завітали в гості до країни «Чарівна казка» і мали змогу за допомогою генератору «Kazka.fun» створити власну чарівну казку.

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/43.png

З метою підвищення читацької компетентності здобувачі освіти презентували буктрейлери до оповідання Олександра Довженка «Ніч перед боєм» (8-А клас).

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/44.png

Шестикласники продемонстрували свої читацькі уподобання, створивши за допомогою штучного інтелекту ілюстрації до віршованих творів.

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/45.png

Своє бачення постаті Тараса Шевченка та розуміння його творів представили учні 9-А й 9-Б класів. Дехто зі школярів послуговувався ШІ, а хтось узяв до рук пензлик чи олівець.

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/46.png

Учні 6-А та 8-А класів мали можливість побути в ролі вчителя, створивши різноманітні завдання за допомогою ресурсів «Learningapps.org» та «Wordwall.net».

Шестикласники повторювали засвоєне про числівник.

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/47.png

Восьмикласникам припала до душі повість Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути». Тож їхні завдання стосувалися саме цього твору.

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/48.png

Створені восьмикласниками інтерактивні завдання з української мови учні мали можливість виконати безпосередньо на уроці. Це сприяло підвищенню пізнавальної активності підлітків.

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/49.png

До Дня народження Т. Г. Шевченка дев’ятикласники створили власні вправи.

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/50.png

Інтерактивні вправи, створені для однокласників, – не тільки чудовий мотиватор, а й спосіб перевірки вивченого, засвоєного. У цьому переконалися дев’ятикласники, працюючи над розробкою завдань.

/Files/images/2024/msyachnik_storyaukrmova/51.png

Пізнання… Що воно таке, як можливе, для чого воно, що дає? Оволодіння знанням вважається однією з найвищих цінностей та ознакою людської гідності. Відомо, що будь-яка думка – продукт здійсненого пізнавального процесу, виражений в мові.

Пізнавальний інтерес сприяє розвитку розумової діяльності дітей, тому учням 6Б класу для підвищення мотивації до навчання були запропоновані різні види робіт.

Міцно засвоюючи лексику, школярі виконували проєктну роботу «Словник незрозумілих слів із ілюстраціями» (за науково-фантастичною повістю Володимира Арєнєва «Сапієнси»),

/Files/images/2024/msyachnik_um_2/1.png /Files/images/2024/msyachnik_um_2/2.png /Files/images/2024/msyachnik_um_2/4.png

/Files/images/2024/msyachnik_um_2/5.png /Files/images/2024/msyachnik_um_2/6.png /Files/images/2024/msyachnik_um_2/7.png

/Files/images/2024/msyachnik_um_2/8.png

намагалися закодовувати найцікавіші українські прізвища, використовуючи ефективний прийом, який позитивно впливає на емоційний стан, – складання ребусів.

/Files/images/2024/msyachnik_um_2/9.png /Files/images/2024/msyachnik_um_2/10.png /Files/images/2024/msyachnik_um_2/11.png

/Files/images/2024/msyachnik_um_2/12.png /Files/images/2024/msyachnik_um_2/13.png /Files/images/2024/msyachnik_um_2/14.png

/Files/images/2024/msyachnik_um_2/15.png

Серед нас є і майбутні поети…Вірші про улюблену пору року вийшли різні. Деякі емоційні, деякі зворушливі, деякі ніжні, проте вони всі – чудові й гарні, мрійливі й життєрадісні.

/Files/images/2024/msyachnik_um_2/16.png /Files/images/2024/msyachnik_um_2/17.png /Files/images/2024/msyachnik_um_2/18.png

/Files/images/2024/msyachnik_um_2/19.png /Files/images/2024/msyachnik_um_2/20.png

Краса захоплює світ… Чим запитаєте Ви? Неможливістю описати словами довкілля, сьогодення, майбуття. Шановні Таланти розширили ці питання, створюючи ілюстрації до творів українських письменників (Л. Українка, М. Вінграновський, Л. Костенко, І. Жиленко, О. Радушинська), пропонуючи ідеї для обкладинок їхніх книжок. І знов поміж здібних учні 6Б.

/Files/images/2024/msyachnik_um_2/21.png /Files/images/2024/msyachnik_um_2/22.png

/Files/images/2024/msyachnik_um_2/23а.png

/Files/images/2024/msyachnik_um_2/24.png

Поетичне бачення світу може викликати різні думки, різні почуття й емоції, різні прояви. Школярі, створюючи власну підкову-оберіг (за поезією І. Жиленко «Підкова»), записували поруч ті функції, які вона виконуватиме, які потрібні їм саме зараз і сьогодні. Це були ілюстрації, аплікації, вироби з чогось тощо. Підкова для багатьох стала справжнім талісманом удачі, що захищає від біди, символом щастя, добробуту. Усе залежало від уяви.

/Files/images/2024/msyachnik_um_2/25.png /Files/images/2024/msyachnik_um_2/26.png /Files/images/2024/msyachnik_um_2/27.png

/Files/images/2024/msyachnik_um_2/28.png /Files/images/2024/msyachnik_um_2/29.png

Як знайти час длячитання в постійному вирі життя? Як читати багато книг і зробити це звичкою? Що читати? Як заохотити до читання? Дізнайтеся про це з презентацій, реклам, буктрейлерів, підготовлених саме для Вас шестикласниками.

/Files/images/2024/msyachnik_um_2/30.png /Files/images/2024/msyachnik_um_2/31.png /Files/images/2024/msyachnik_um_2/32.png

/Files/images/2024/msyachnik_um_2/33.png /Files/images/2024/msyachnik_um_2/34.png

Уявіть собі! Вивчаючи тему «Числівник», час іноді проходить весело й цікаво разом із загадками. Їх можна знайти, скласти, проілюструвати відповіді. Це завдання навчило вживати числівники в мовленні, швидко думати, допомагало розвивати логічне мислення, увагу.

/Files/images/2024/msyachnik_um_2/35.png /Files/images/2024/msyachnik_um_2/36а.png /Files/images/2024/msyachnik_um_2/37.png

/Files/images/2024/msyachnik_um_2/38.png /Files/images/2024/msyachnik_um_2/39.png

/Files/images/2024/msyachnik_um_2/40.png

Яскраво висловити своє ставлення до інформації, відобразити емоційний стан людини, зробити мовлення оригінальним, влучним і дотепним допомагають нам мовні смарагдинки – фразеологізми, прислів’я, приказки. Кожен вираз має своє обличчя. Ось і проник штучний інтелект у вислови, відшукав метафоричні значення по-своєму. Картинки-відгадування за цією інноваційною технологією приємно вразили виконавців 6Б класу («Використання числівників у фразеологізмах»),

/Files/images/2024/msyachnik_um_2/41.png

а також і 8А («Фразеологізми-антоніми»).

/Files/images/2024/msyachnik_um_2/42.png

Веселу мовну вікторину «Словогра» склали восьмикласники. Навчальні матеріали містять не тільки різноманітну пізнавальну інформацію, виховують бажання знати більше, а й сприяють засвоєнню набутих знань із лексики, морфології, фонетики, синтаксису, вдосконаленню правописних навичок.

/Files/images/2024/msyachnik_um_2/43.png

Завданням ще однієї вікторини у 8А класі було пригадати за поданими рядами однорідних членів речення авторів і назви художніх творів. Восьмикласники поглибили та узагальнили знання про однорідні члени речення, сформували вміння пояснювати розділові знаки в реченнях із ними, розвивали навички будувати висловлювання з їх використанням.

/Files/images/2024/msyachnik_um_2/44.png

Аби навчання було корисним!.. Цьому слугують творчі проєкти. Вони дедалі більше набирають обертів у навчальній діяльності, оскільки забезпечують як міцне засвоєння матеріалу, так і навчають самостійності, готовлять довирішення реалістичних проблем. Таке завдання, без сумніву, виконують залюбки.

Учні 6Б класу підготували проєкт «Школа майбутнього», створивши мультимедійну презентацію з елементами опису приміщення, використовуючи числівники для позначення кількості поверхів, класів, технічних засобів тощо.

/Files/images/2024/msyachnik_um_2/44а.png /Files/images/2024/msyachnik_um_2/44б.png /Files/images/2024/msyachnik_um_2/45.png

/Files/images/2024/msyachnik_um_2/46.png /Files/images/2024/msyachnik_um_2/47.png /Files/images/2024/msyachnik_um_2/48.png

/Files/images/2024/msyachnik_um_2/49.png /Files/images/2024/msyachnik_um_2/50.png /Files/images/2024/msyachnik_um_2/51.png

/Files/images/2024/msyachnik_um_2/52.png

Поглибити знання учнів 8А про звертання, навчити визначати їх у реченні, розглянути правила постановки розділових знаків у реченнях зі звертанням; привернути увагу до того, що звертанняутворах українськогофольклорумають важливурольу передачі традицій, цінностей, емоцій та символіки української культури, сприяв проєкт «Роль і значення звертань у творах українського фольклору». Захист виконаної роботи проходив у формі співбесіди з присутніми.

/Files/images/2024/msyachnik_um_2/53.png

Наполегливість, віра в свої сили – ті риси характеру, які допомогли учням 6Б та 8А підкорити Всеукраїнську дистанційну олімпіаду з української мови «Всесвіт знань - 2024».

/Files/images/2024/msyachnik_um_2/54.png /Files/images/2024/msyachnik_um_2/55.png

Ось так повчально, емоційно-насичено і пройшов місячник української мови та літератури у нашій гімназії! Ось так розпочалась весна…


Науки, що вивчають усе навколишнє...

Фізика – наука, про закони якої ми не замислюємось, але завжди використовуємо у повсякденному житті.

Без географії людина неспроможна дізнатися, чим багата наша Україна, а подорожі країнами світу дозволяють бути причетними до загальнолюдської культури.

Інтегрований курс «Навколишній світ» дає можливість побачити єдину картину світу, що нас оточує.

З метою підвищення зацікавленості школярів у вивченні природничих наук, розвитку креативності, логічного мислення, уваги, кмітливості, навичок soft skills протягом лютого 2024 р. в гімназії проходив місячник природничих наук, під час якого вчителями Гамзіним Сергієм Олеговичем та Колечко Ніною Костянтинівною було проведено низку заходів.

Учні 5-их та 6-их класів із учителем курсу «Навколишній світ» Гамзіним С.О. здійснили подорож до чудової країни «У світі ребусів». Подорожуючи її землями, школярі не лише узагальнювали правила розгадування ребусів, а й розкодовували загадки-зображення, запропоновані однокласниками, створювали власні логічні завдання.

/Files/images/2024/msyachnik_fzika/1.png /Files/images/2024/msyachnik_fzika/2.png

/Files/images/2024/msyachnik_fzika/3.png /Files/images/2024/msyachnik_fzika/4.png

Для розвитку просторового уявлення та креативного мислення учнів під час розгляду властивостей тіні вчителем Гамзіним С.О. був проведений урок-гра, на якому діти спочатку створювали композиції для відображення тіні, а потім відгадували задумку того, хто її створив.

/Files/images/2024/msyachnik_fzika/5.png /Files/images/2024/msyachnik_fzika/6.png /Files/images/2024/msyachnik_fzika/7.png

/Files/images/2024/msyachnik_fzika/8.png /Files/images/2024/msyachnik_fzika/9.png /Files/images/2024/msyachnik_fzika/10.png

Природничі науки – це насамперед дослідження й експеримент, реальна можливість активно долучати дітей до цікавої співпраці. Саме тому на уроках фізики та навколишнього світу активно використовувались віртуальні лабораторії. Практичні роботи дозволяли дітям моделювати різні ситуації та візуально бачити, які зміни відбуваються під час деяких процесів.

/Files/images/2024/msyachnik_fzika/11.png /Files/images/2024/msyachnik_fzika/12.png

/Files/images/2024/msyachnik_fzika/13.png /Files/images/2024/msyachnik_fzika/14.png

Учні ж 8-их класів створювали найпростіші працюючі фізичні прилади.

Найпростіший конденсатор – лейденська банка.

/Files/images/2024/msyachnik_fzika/15.png

Електроскоп


/Files/images/2024/msyachnik_fzika/16.png /Files/images/2024/msyachnik_fzika/17.png /Files/images/2024/msyachnik_fzika/18.png

Крім того, здійснена віртуальна подорож «Шляхами великих відкриттів» з’ясувала найважливіші великі відкриття, досягнення в науці, техніці.

/Files/images/2024/msyachnik_fzika/19.png /Files/images/2024/msyachnik_fzika/20.png /Files/images/2024/msyachnik_fzika/21.png

Здобувачі освіти 7-их класів проводили експерименти та цікаві досліди, спостерігали фізичні явища й процеси, які відбувались у побуті – на кухні.

/Files/images/2024/msyachnik_fzika/23.png /Files/images/2024/msyachnik_fzika/24.png /Files/images/2024/msyachnik_fzika/25.png

З метою підвищення пізнавальної активності школярів на уроках використовувались різноманітні інтерактивні вправи, а саме: пазли й гра «Перший мільйон», вправи на систематизацію чи відповідність тощо.

/Files/images/2024/msyachnik_fzika/26.png /Files/images/2024/msyachnik_fzika/27.png

/Files/images/2024/msyachnik_fzika/28.png /Files/images/2024/msyachnik_fzika/29.png

Географічна карта…Без неї на уроках аж ніяк! Робота з нею – невід’ємна складова дослідження різноманітних аспектів Землі, розуміння взаємозв’язку між різними географічними об’єктами і розпізнавання за їхніми властивостями.

/Files/images/2024/msyachnik_fzika/30.png /Files/images/2024/msyachnik_fzika/31.png

Сучасний світ уже не можливо уявити без штучного інтелекту. Тому одне з завдань сучасного освітнього процесу - це навчити дітей працювати з ним.

Учні взяли участь у проєкті «По дорозі з хмарами»: спочатку самостійно намалювали різні види хмар, потім їх описали, а далі на працював штучний інтелект, який створив свої світлини за поданим описом.

/Files/images/2024/msyachnik_fzika/32.png /Files/images/2024/msyachnik_fzika/33.png /Files/images/2024/msyachnik_fzika/34.png

/Files/images/2024/msyachnik_fzika/35.png /Files/images/2024/msyachnik_fzika/36.png

У сьогоденні час – та складова, якої постійно не вистачає. Тому одне з найважливіших завдань школи – навчити дітей раціонально його використовувати. Під час виконання проєкту «Як вберегтися від блискавки?» діти ставили завдання штучному інтелекту, а він допоміг візуалізувати їх.

/Files/images/2024/msyachnik_fzika/37.png /Files/images/2024/msyachnik_fzika/38.png

/Files/images/2024/msyachnik_fzika/39.png /Files/images/2024/msyachnik_fzika/40.png

Завершився місячник… Наука ж ніколи не зупиниться, а продовжить рухатися вперед. Тому й зацікавлення, знаттєлюбність, захоплення й допитливість не зникнуть на уроках природничого циклу.


Місячник предметів естетичного циклу

Протягом січня проходив місячник курсу «Основи здоров’я» та предмет «Праця».

З метою поглиблення знань проздоров'ята безпеку, оволодіння практичними навичками здорового способу життя і безпечної поведінки, виховання ціннісного ставлення до життя іздоров'я вчителем Шевченко М.М. були проведені цікаві та пізнавальні заходи.

З давніх-давен людство цікавило, як потрібно харчуватись, щоб зберегти здоров’я, нормальний розвиток і життєдіяльність, як забезпечити довголіття. Учні 5-7 класів із задоволенням взяли участь у заході «Здорове харчування», на якому презентували свою «тарілку здорового харчування».

/Files/images/2024/msyachnik_oz/1.png /Files/images/2024/msyachnik_oz/2.png

Доброта – це перш за все справа. Добрий вчинок завжди безкорисливий. Школярі 5-7 класів, взявши участь в акції «Творимо добро!» довели, що здійснені добрі вчинки приносять радість оточуючим, їм самим.

/Files/images/2024/msyachnik_oz/3.png

Участь у проєкті «Родинне коло» дала можливість учням 5-х класів створювати емблеми й девізи своїх родин, кросворди, в яких необхідно знайти слова серед написаних букв, дізнавшись тим саме про цінності сім’ї для кожного.

/Files/images/2024/msyachnik_oz/4.png /Files/images/2024/msyachnik_oz/5.png

П’ятикласники знайомились – «Культура почуттів» - з емоціями та почуттями людини, вчилися розрізняти їх на практиці.

/Files/images/2024/msyachnik_oz/6.png /Files/images/2024/msyachnik_oz/7.png /Files/images/2024/msyachnik_oz/8.png

/Files/images/2024/msyachnik_oz/9.png /Files/images/2024/msyachnik_oz/10.png /Files/images/2024/msyachnik_oz/11.png

Шестикласники під час заходу «Людина – найвища цінність» ознайомлювались із основними правами та обов’язками дітей, гарантованими Декларацією прав дитини, вчились застосовувати їх практично.

/Files/images/2024/msyachnik_oz/12.png /Files/images/2024/msyachnik_oz/13.png

/Files/images/2024/msyachnik_oz/14.png

Крім того, вони вдосконалювали власні навички ефективної комунікації, розвивали вміння уникати непорозумінь, долали невпевненість успілкуванні за допомогою інтерактивної гри. Все це відбувалось під час заходу «Спілкування і здоров’я».

/Files/images/2024/msyachnik_oz/15.png

Захід «Уміння вчитися» був направлений на особливості сприйняття, шляхи розвитку власних здібностей, пошуки способів дії в нових ситуаціях. Учні 7-х класів діяли рішуче й за допомогою інтерактивної гри склали етапи ефективного навчання.

/Files/images/2024/msyachnik_oz/16.png

Учитель обслуговуючої праці Мокляк А.М. учнів 5-7 класів долучила до флешмобу «Зроби оберіг для Захисника». Використовуючи техніку плетіння, дітям вдалося зробити неперевершені обереги. Використовуючи підручні матеріали, діти робили окопні свічки. Згодом ці вироби було відправлено нашим Захисникам.

/Files/images/2024/msyachnik_oz/17.png

Учитель технічної праці Гривач О.В. не оминув на своїх уроках актуальної на сьогодні теми використання вторинної сировини та утилізації відходів. Роз’яснив дітям, що не можна підходити до проблеми відходів як до боротьби зі сміттям, ставлячи завдання за всяку ціну позбутися від нього, звернув увагу на те, що вторинні ресурси є джерелом додаткових матеріально-технічних ресурсів.

/Files/images/2024/msyachnik_oz/18.png /Files/images/2024/msyachnik_oz/19.png /Files/images/2024/msyachnik_oz/20.png

/Files/images/2024/msyachnik_oz/21.png /Files/images/2024/msyachnik_oz/22.png /Files/images/2024/msyachnik_oz/23.png

/Files/images/2024/msyachnik_oz/24.png /Files/images/2024/msyachnik_oz/25.png /Files/images/2024/msyachnik_oz/26.png

/Files/images/2024/msyachnik_oz/27.png /Files/images/2024/msyachnik_oz/28.png /Files/images/2024/msyachnik_oz/29.png

Плідно працював учитель Гривач О.В. з учнями 9-х класів, проводячи профорієнтаційні заходи. «Моя майбутня професія» - проєкт, метою якого було отримання корисної інформації стосовно майбутніх професій, їх актуальності і перспективи. Школярі складали рейтинги тої чи іншої професії для розуміння, куди рухається світ, куди рухаються сучасні технології, щоб спланувати своє подальше життя. Крім того, дев’ятикласники отримали інформацію про те, де краще навчатися, щоб отримати ту чи іншу професію.

/Files/images/2024/msyachnik_oz/30.png

Місячник закінчився, проте від нього залишились приємні спогади й враження.


Місячник математики та інформатики

Протягом грудня 2023 р. проходив місячник математики та інформатики, метою якого було сприяти поглибленню знань, яких набувають учні на уроках математики та інформатики, прищеплювати навички застосування цих знань на практиці та в нестандартних ситуаціях, популяризувати наукові знання, сприяти розвитку уваги, кмітливості, логічного мислення, математичної культури, раціоналізаторських здібностей. Також заходи були спрямовані на розвиток особистісних якостей та інтелектуальних здібностей учнів, розширення вмінь учнів використовувати комп’ютер для розв’язування завдань, пов’язаних із навчальною діяльністю.

Були проведені різноманітні заходи, підготовлені Завадською Т.П., вчителем математики та інформатики, Томіловою Т.С., вчителем математики.

У 5-их класах вчителькою математики Завадською Т.П. були проведені заходи «У світі ребусів» та «Подорож у країну звичайних дробів», під час виконання яких учні узагальнювали правила розгадування ребусів, створювали власні логічні завдання, пов’язані з математичними термінами, а потім розгадували ребуси, запропоновані однолітками.

/Files/images/2023/msyachnik_m/1.png /Files/images/2023/msyachnik_m/2.png

/Files/images/2023/msyachnik_m/3.png /Files/images/2023/msyachnik_m/4.png /Files/images/2023/msyachnik_m/5.png

А далі на школярів чекала захоплююча подорож до країни Звичайних дробів. Відвідавши станції «Історична», «Теоретична», «Практика – це сила», «Ігрова», «Жартівлива», діти мали можливість актуалізувати знання, уміння й навички роботи зі звичайними дробами та застосувати набуті вміння для порятунку казкового героя.

/Files/images/2023/msyachnik_m/6.png /Files/images/2023/msyachnik_m/7.png /Files/images/2023/msyachnik_m/8.png

/Files/images/2023/msyachnik_m/9.png /Files/images/2023/msyachnik_m/10.png

Учні 7-А класу взяли участь у грі-турнірі «Ключі від форту Математика», де стали супротивниками форту Математика. Щоб здобути перемогу над фортом, відімкнувши скрині, в яких містяться скарби, учні у випробуваннях здобули 8 ключів, розв’язавши різні завдання: математичні, логічні, жартівливі.

/Files/images/2023/msyachnik_m/11.png /Files/images/2023/msyachnik_m/12.png /Files/images/2023/msyachnik_m/13.png

/Files/images/2023/msyachnik_m/14.png /Files/images/2023/msyachnik_m/15.png

Учителька математики Томілова Т.С. запропонувала учням 7-Б класу взяти участь у проєкті «Цікаве про многочлени». Школярі узагальнили знання з теми «Многочлени», знайшовши цікаву інформацію про них, про їх застосування при розв’язуванні задач практичного змісту.

/Files/images/2023/msyachnik_m/16.png /Files/images/2023/msyachnik_m/17.png

Учні ж 8-А класу працювали над проєктом «Число керує світом» (Піфагор), під час роботи над яким поглибили знання з теми «Стандартний вигляд числа», отримали уявлення про використання степенів у різних науках.

/Files/images/2023/msyachnik_m/18.png /Files/images/2023/msyachnik_m/19.png /Files/images/2023/msyachnik_m/20.png

/Files/images/2023/msyachnik_m/21.png /Files/images/2023/msyachnik_m/22.png

Об’єдналися у роботі над проєктом «Правильні многокутники навколо нас» учні 9-х класів. Озирнувшись, вони розгледіли правильні многокутники навколо себе, зокрема, у побуті,в живому та рослинному світі, згадали, що з давніх-давен правильні многокутникизастосовуються в архітектурі й живописі.

/Files/images/2023/msyachnik_m/23.png /Files/images/2023/msyachnik_m/24.png /Files/images/2023/msyachnik_m/25.png

/Files/images/2023/msyachnik_m/26.png /Files/images/2023/msyachnik_m/27.png

Крім того, учні 5-х класів взяли участь у Всеукраїнському етапі онлайн конкурсу з математики «Кенгуру», застосувавши отримані знання у нестандартних ситуаціях для розв’язування цікавих та різноманітних завдань.

/Files/images/2023/msyachnik_m/28.png

Школярі протягом грудня мали можливість поринути й у світ інформатики та комп’ютерних технологій.

У грі «Знавці інформатики» школярі 5-В класу узагальнили свої знання з теми «Текстовий процесор». Проходячи різні етапи турніру, діти виявили спритність, обізнаність у різних темах інформатики.

/Files/images/2023/msyachnik_m/29.png /Files/images/2023/msyachnik_m/30.png /Files/images/2023/msyachnik_m/31.png

/Files/images/2023/msyachnik_m/32.png /Files/images/2023/msyachnik_m/33.png

Під час роботи над проєктом «Комп’ютери навколо нас»учні 6-х класів розглянули сфери використання комп’ютерів у нашому житті. Створюючи малюнки на запропоновану тему, удосконалили вміння використовувати різноманітні графічні редактори у навчальній діяльності, проявили свої творчі здібності.

/Files/images/2023/msyachnik_m/34.png /Files/images/2023/msyachnik_m/35.png /Files/images/2023/msyachnik_m/36.png

/Files/images/2023/msyachnik_m/37.png /Files/images/2023/msyachnik_m/38.png

Учасники проєкту «Використання штучного інтелекту у навчанні» були ознайомлені з концепцією штучного інтелекту, з особливостями, можливостями та обмеженнями його використання в навчанні, принципами роботи. Зупинились, зокрема, на сервісі Wepik, однією із функцій якого є створення презентацій за допомогою штучного інтелекту.

За допомогою запропонованого сервісу були створені презентації на теми «Історія розвитку обчислювальної техніки» (6-ті класи), «Апаратне забезпечення комп’ютера» (8-А клас), «Сучасні мови програмування» (9-ті класи). Отримані знання надихнули деяких із учнів розвивати свої навички у сфері інформаційних технологій та програмування.

/Files/images/2023/msyachnik_m/39.png /Files/images/2023/msyachnik_m/40.png /Files/images/2023/msyachnik_m/41.png

/Files/images/2023/msyachnik_m/42.png /Files/images/2023/msyachnik_m/43.png

Учасники проєкту «Мої захоплення» (8-А клас) вдосконалили вміння створювати власні сайти, враховуючи ергономічні вимоги до їх створення, познайомились із захопленнями один одного, розширили власне коло зацікавлень.

/Files/images/2023/msyachnik_m/44.png /Files/images/2023/msyachnik_m/45.png /Files/images/2023/msyachnik_m/46.png

/Files/images/2023/msyachnik_m/47.png /Files/images/2023/msyachnik_m/48.png

Протягом місяця учні побачили та відчули красу, могутність математики, мали можливість упевнитися в тому, що ця наука – не тільки складна, але й цікава та захоплююча; має різноманітне застосування у повсякденному житті. Учасники проєктів, ігор, подорожей зрозуміли, що комп’ютер – незамінний помічник і друг у навчальній діяльності, а не тільки засіб для гри.


Місячник англійської мови

Листопад…. У Миколаївській гімназії № 18 місячник заходів англійської мови був проведений із метою популяризації вивчення англійської мови, розвитку й удосконалення комунікативних умінь і навичок, творчих здібностей, естетичного виховання, духовного багатства учнів.

Різноманітні пізнавальні заходи підготували вчителі англійської мови: Галишева Владлена Юріївна, Нікітенко Світлана Леонідівна та Кравець Дар’я Андріївна.

Активну участь у міжнародному дистанційному конкурсі з англійської мови "Olimpis" виявили учні 3-9 класів. За результатами конкурсу наша гімназія посіла 3 місце в м. Миколаїв та 4 місце в Миколаївський області. Вітаємо всіх учнів, які брали активну участь у предметних олімпіадах Olimpis"!

/Files/images/2023/msyachnik_am/1.png

Загальношкільна акція "Be aware of what you wear!" ("Знаю, що одягаю!"), метою якої було попередження курйозних або небезпечних ситуацій, пов'язаних із написами на одязі, охопила школярів 2, 3, 4, 6, 7 класів (учитель Нікітенко С.Л.) Діти одягали речі із принтом англійською, перекладали написи, демонструючи обізнаність та відповідальний підхід до свого зовнішнього вигляду.

/Files/images/2023/msyachnik_am/2.png /Files/images/2023/msyachnik_am/3.png

Захід "Useful English. My favorite computer game" ("Корисна англійська. Моя улюблена комп'ютерна гра") присвятили одному з найпопулярніших видів дозвілля – комп'ютерним іграм. Світлана Леонідівна запропонувала дітям у формі презентацій або малюнків підготувати повідомлення про свою улюблену комп'ютерну гру, розповідаючи не лише про зміст, головних героїв, але й про корисні навички та вміння, які вона розвиває, про знання англійської мови, які допомагають досягати кращих результатів.

/Files/images/2023/msyachnik_am/4.png /Files/images/2023/msyachnik_am/5.png /Files/images/2023/msyachnik_am/6.png

/Files/images/2023/msyachnik_am/7.png /Files/images/2023/msyachnik_am/8.png /Files/images/2023/msyachnik_am/9.png

Традиційно не залишилась без уваги тема свят, традицій та звичаїв англомовних країн. Найяскравіше осіннє свято Halloween стало темою костюмованих вечірок. Учителі Кравець Д.А., Нікітенко С.Л. залучили учнів до історії свята Holidays and traditions. Halloween (Гелловін).

/Files/images/2023/msyachnik_am/10.png /Files/images/2023/msyachnik_am/11.png

Учні провели паралелі та зазначили спорідненість традицій різних народів, адже в Україні також існувало стародавнє свято всіх святих - “Велесова ніч”.

/Files/images/2023/msyachnik_am/12.png /Files/images/2023/msyachnik_am/13.png

Познайомившись з історією Дня подяки (“Thanksgiving Day”), діти зауважили, що захищати свої права та віру, робити все для збереження своїх переконань актуально як у 17 столітті, так і сьогодні. За що і кому ми хочемо подякувати? Відповідь на ці питання відображено у творчій роботі, в участі в онлайн-вікторині.

/Files/images/2023/msyachnik_am/14.png

/Files/images/2023/msyachnik_am/15.png /Files/images/2023/msyachnik_am/16.png /Files/images/2023/msyachnik_am/17.png

/Files/images/2023/msyachnik_am/18.png /Files/images/2023/msyachnik_am/19.png /Files/images/2023/msyachnik_am/20.png

Зібрати всі найулюбленіші рецепти учнів в одну книгу, дізнатись про страви різних країн світу, про смаки один одного, нові види приготування звичних продуктів змогли школярі 5-х класів (уч. Кравець Д. А., Галишева В.Ю.) - Recipe book (Книга рецептів) - ’’My favourite dish’’ (Моя улюблена страва).

Учні підготували відео проєкти: “My favourite dish is pancakes’’, “My favourite dish is hot dog’’, “My favourite dish”, “My favourite dish is cabbage rolls’’, “My favourite dish is pizza’’, пісня “My favourite food”.

/Files/images/2023/msyachnik_am/21.png /Files/images/2023/msyachnik_am/22.png

/Files/images/2023/msyachnik_am/23.png /Files/images/2023/msyachnik_am/24.png

Дізнатись про хобі один одного, розповісти історію виникнення, правила та цікаві факти про різні види спорту запропонувала учням 7-х класів Кравець Д.А. у заході «My favorite sport».

/Files/images/2023/msyachnik_am/25.png /Files/images/2023/msyachnik_am/26.png /Files/images/2023/msyachnik_am/27.png

Семикласники познайомились – Family traditions – із традиціями та звичаями різних сімей, народів.

/Files/images/2023/msyachnik_am/28.png

Проєктні роботи "I'm Ukrainian so I'm strong and talented" учнів 8-го класу (учитель Галишева В.Ю.) були присвячені сучасності, незламності та активному протистоянню українського народу, подвигу миколаївців та Збройних Сил України, підтримці духу, а також проєктуванню перемоги та позитивного настрою «Життя триває», виховували патріотичний дух, любов та шану до Батьківщини.

Проєкт – «Unconquered Ukraine and Ukrainian soul» (Нескорена Україна та її душа)

/Files/images/2023/msyachnik_am/29.png

Відео проєкт «We are not alone-THE WORLD IS WITH US»

/Files/images/2023/msyachnik_am/30.png

Презентація – «My city is a HERO»

Цікаву тематику для відео проєктів запропонувала учням 3-4-х класів учитель Галишева В.Ю.: "What do you want to be and why'' (Ким ти бажаєш бути в майбутньому та чому?); "My city is a hero city" (Моє рідне місто - місто-герой). Під час роботи третьокласники познайомились зі світом професій, розповіли про професії своїх рідних і сформували пізнавальний інтерес до них. Учні ж 4-х класів познайомились із творами містян, які створені протягом вторгнення, що сприяло вихованню любові до своєї Батьківщини, поваги до свого міста, його культурних та історичних цінностей.

/Files/images/2023/msyachnik_am/31.png /Files/images/2023/msyachnik_am/32.png

Учителі англійської мови разом зі своїми учнями протягом місяця творили свято знань, краси та гармонії із добрим позитивним настроєм.


Місячник зарубіжної літератури

Протягом листопада в гімназії проходив місячник зарубіжної літератури.

Учитель Лупашко Тетяна Олександрівна провела уроки з використанням ігрових технологій, які сприяли розширенню культурно-пізнавальних інтересів учнів і були спрямовані на реалізацію компетентнісно-діяльнісного підходу до навчання.

П’ятикласники здійснили подорож творами Г.-К. Андерсена. Під час мандрівки діти згадували прочитані тексти, разом із героями долали труднощі, оцінювали вчинки персонажів, узагальнювали вивчений матеріал.

/Files/images/2023/msyachnik_zl/1.png/Files/images/2023/msyachnik_zl/2.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/3.png

/Files/images/2023/msyachnik_zl/4.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/5.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/6.png

/Files/images/2023/msyachnik_zl/7.png

Фантастична мандрівка чекала й на учнів 6-х класів. Діти розшифровували анаграми, шукали ями-помилки на життєвому шляху Скруджа, допомагали героєві усвідомити власні вчинки й зрозуміти їх наслідки.

/Files/images/2023/msyachnik_zl/8.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/9.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/10.png

Продемонструвати свої читацькі вподобання та творчі здібності п’ятикласники та шестикласники змогли, узявши участь у конкурсі малюнків до улюблених творів зарубіжних письменників і письменниць.

/Files/images/2023/msyachnik_zl/11.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/12.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/13.png

/Files/images/2023/msyachnik_zl/14.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/15.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/16.png

Новітні технології допомагають осучаснити образи письменників і письменниць, героїв і героїнь.

Образи деяких героїв були створені за допомогою штучного інтелекту.

/Files/images/2023/msyachnik_zl/17.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/18.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/19.png

/Files/images/2023/msyachnik_zl/20.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/21.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/22.png

Участь підлітків у флешмобі, під час якого ділилися своїми враженнями й думками про улюблені твори зарубіжних авторів, була оформлена у вигляді монет, створених також за допомогою штучного інтелекту.

/Files/images/2023/msyachnik_zl/23.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/24.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/25.png

/Files/images/2023/msyachnik_zl/26.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/27.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/28.png

/Files/images/2023/msyachnik_zl/29.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/30.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/31.png

Учитель Щербань Лілія Анатоліївна підготувала пізнавально-розвивальні завдання для учнів 7-9 класів.

Гра – джерело позитивних емоцій, прекрасний мотиватор, атмосфера здорового суперництва. Під час літературної гри учасникам довелося подолати немало перешкод, щоб отримати свій «перший мільйон». Учні 7-9 класів під час пізнавальної гри згадували малу батьківщину письменників, найвідоміші їхні твори. Велике зацікавлення викликали завдання, що стосувалися героїв прочитаних творів.

/Files/images/2023/msyachnik_zl/32.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/33.png

/Files/images/2023/msyachnik_zl/34.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/35.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/36.png

/Files/images/2023/msyachnik_zl/37.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/38.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/39.png

Творчий вернісаж «Читаємо, уявляємо, малюємо» малюнків серед учнів 7-9 класів переконав, що мистецтво підносить, торкається серця, вчить цінувати красу, допомагає людині самовиразитися, вилити душу, просто поділитися думками.

/Files/images/2023/msyachnik_zl/40.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/41.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/42.png

/Files/images/2023/msyachnik_zl/43.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/44.png

Серед учнів 7-х класів було проведено фотодайджест з теми «Друга світова війна у творчості європейських митців». Робота з матеріалом найбільшої трагедії людства у ХХ ст. сприяла формуванню національної свідомості, розумінню значення культури в боротьбі за мир та демократичні цінності.

/Files/images/2023/msyachnik_zl/45.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/46.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/47.png

Книга об’єднує людей у спільноти своїх поціновувачів. Книга стає об’єктом обговорення порушених у ній ідей і думок. Книга розвиває фантазію не тільки дітей, а й дорослих. Книга здатна примирити.

Школярі поділилися своїми світлинами, як у них у родині відбувається спілкування з книгою.

/Files/images/2023/msyachnik_zl/48.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/49.png

Художня література впливає на духовний світ підлітків, формує їхні вподобання, розширює світогляд, спонукає до власної творчості. Щоб успішно виконати завдання фотоквесту, 5- і 6-класникам довелося згадати прочитані цього навчального року твори, проявити ерудицію та творчість.

/Files/images/2023/msyachnik_zl/50.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/51.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/52.png

/Files/images/2023/msyachnik_zl/53.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/54.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/55.png

/Files/images/2023/msyachnik_zl/56.png

Фотоквест для восьмикласників передбачав можливість продемонструвати обізнаність із культурою античності. Учні й учениці шукали зв’язок між минулим і сучасним, прокладали містки між мистецькими епохами, шукали в сучасних прикрасах сліди поклонінь богам і героям.

/Files/images/2023/msyachnik_zl/57.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/58.png /Files/images/2023/msyachnik_zl/59.png

/Files/images/2023/msyachnik_zl/60.png

До того ж школярі гімназії взяли участь у Всеукраїнській олімпіаді із зарубіжної літератури, організованій і проведеній освітнім проєктом «На Урок». Переможці отримали сертифікати, продемонструвавши чудові результати.


Вебінар. Виклики та перспективи використання технології штучного інтелекту в освіті.

Жовтень 2023 р.

Технології сьогодення стають популярними в усіх сферах життя.

Штучний інтелект (ШІ) – інноваційний інструмент, що може бути корисним на багатьох етапах навчання, може допомогти створити цікаві й пізнавальні презентації, сценарії, персоналізовані завдання та запитання, підібрати необхідні зображення, графіки, відео для презентації, що зробить її більш зрозумілою та цікавою для аудиторії тощо.

/Files/images/2023/sh/1.png /Files/images/2023/sh/2.png

Учасники вебінару приєднались до обговорення місця й можливостей ШІ в сучасній освіті, було розглянуто ідеї та варіанти, коли ШІ може стати у пригоді. Учительській аудиторії запропонували підбірку сервісів на основі технології, придатних для використання.

/Files/images/2023/sh/3.png /Files/images/2023/sh/4.png /Files/images/2023/sh/5.png

Педагогів ознайомили з основними особливостями й можливостями сервісу Wepik. Учасники вебінару мали можливість власноруч створити презентації онлайн, на обрані ними теми.

/Files/images/2023/sh/6.png /Files/images/2023/sh/7.png /Files/images/2023/sh/8.png

/Files/images/2023/sh/9.png /Files/images/2023/sh/11.png /Files/images/2023/sh/12.png


Семінар-практикум «Інтернет-ресурси як ефективний освітній інструмент сучасного вчителя»

Нові реалії життя в соціумі, реалізація концептуальних засад Нової української школи передбачають перезавантаження освіти щодо наявного алгоритму професійної діяльності, зміну акцентів і пріоритетів із процесу навчання на результат.
Використання ефективних технологій навчання та пошук дієвих засобів і методів є першочерговими завданнями освітнього процесу.

/Files/images/2021/metodrabota/1.png/Files/images/2021/metodrabota/2.png

Тому для вчителів школи був проведений семінар-практикум на тему: «Інтернет-ресурси як ефективний освітній інструмент сучасного вчителя» (підготували: Шибаєва С.А., заступник директора з навчально-виховної роботи, Щербак І.В., керівник методичного об’єднання вчителів математики та інформатики).

Семінар був проведений із метою поглибити знання вчителів про технології створення та використання онлайн-інструментів у їхній діяльності; удосконалити вміння роботи зі створення та застосовування навчальних інтерактивних онлайнових вправ; розвинути навички професійного самовдосконалення.
Ребус к рассказу Р. Д. Брэдбери «Улыбка»
/Files/images/2021/metodrabota/111.png
Ребус на тему "Sports". Відгадай назву командної гри (skating)
/Files/images/2021/metodrabota/123.png

Шкільний методичний проєкт

«Сучасна українська література – багатолике сьогодення»

Сучасна українська література яскрава та багатогранна, вона отримала світове визнання.Українські письменники сьогодення допомагають осягнути важливі нюанси свого часу, побачити картину нашого з вами світу таким, який він є зараз.

27 листопада 2020 року у рамках шкільного методичного проєкту «Сучасна українська література – багатолике сьогодення» (керівник: Шибаєва С.А., ЗД НВР) пройшли педагогічні читання «Що читати? Сучасні українські письменники – дітям», які сприяли підвищенню професійної компетентностіпедагогів, оновленню інформаційного забезпечення освітнього процесу.

/Files/images/2020/Слайд3.JPG/Files/images/2020/Слайд6.JPG

Учителі школи змогли ознайомитись із представленою презентацією «Сучасна література для підлітків» (підготувала вчитель української мови та літератури Іванова І.П.), в якій були представлені різні за жанровою стилістикою популярні твори талановитих сучасних українських письменників.

/Files/images/2020/Слайд28.JPG /Files/images/2020/Слайд23.JPG

І якщо ви ще не знайомі з їх творчістю, то варто прочитати!


Психолого-педагогічний семінар

Наприкінці квітня в школі для підвищення кваліфікації вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін був проведений психолого-педагогічний семінар «Види й жанри робіт для підвищення рівня навчально-пізнавальної діяльності, розвитку творчого потенціалу особистості».

/Files/images/may/20190423_143700.jpg/Files/images/may/20190423_144754.jpg /Files/images/may/20190423_141253.jpg

В інтерактивній ігровій формі вчителям було доведено, що пізнавальна діяльність – основа розвитку особистості учня. Під час проведення заходу запропоновано методи активізації навчально-пізнавальної діяльності школярів для розвитку їх розумових здібностей.

/Files/images/may/20190423_144939.jpg/Files/images/may/20190423_143749.jpg /Files/images/may/20190423_155156.jpg

Одним із дієвих засобів, який розкриває здібності й можливості кожного школяра та заохотить його до написання власних висловлювань, є сьогодні есе. Були розглянуті особливості та визначальні риси есе як жанру учнівської творчості.
Наголошувалось на тому, що саме цей вид творчого завдання відповідає життєвим вимогам та темпам, справедливому бажанню молоді мислити неупереджено й висловлюватися чесно.

Обласний презентаційний семінар

18 квітня 2019 року на базі Миколаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №18 відбувся обласний презентаційний семінар «Організація освітнього процесу в початковій школі на засадах концепції «Нова українська школа» за технологією «Росток», в ході якого вчителі міста та області мали можливість ознайомитися з принципами цієї новітньої технології та її практичною реалізацією.

/Files/images/aprel/IMG_5958.JPG

Директор школи Н.К.Колечко познайомила присутніх із досвідом роботи навчального закладу щодо впровадження розвивально-освітніх програм «Ростка», які орієнтовані на формування ключових компетентностей учнів, здібностей дитини до самонавчання, саморозвитку, самореалізації.
Учасникам семінару були представлені уроки з інтегрованого курсу «Навколишній світ» в 1 класі з теми «Краса природи рідного міста» (вчитель Лашко Тетяна Василівна) та математики в 4 класі з теми «Багатозначні числа» (вчитель Даницька Маргарита Володимирівна).
Учні 1-го класу на уроці навколишнього світу знайомились з красою природи у рідному місті. Обговорювали необхідність бережливого ставлення до природи. І що саме вони можуть зробити, щоб наше місто стало ще краще.

/Files/images/aprel/IMG-84efe3cc7f0cd866fe1d31851b47c759-V.jpg

Діти проявили вміння працювати не тільки самостійно, а й у групах . Вони були уважними, прислухалися до порад, виконували інструкції. Стиль взаємодії та спілкування між учнями був дружній.
/Files/images/aprel/IMG-04b52b1b1617f2e5d006c27087a1ebce-V.jpg
На уроці вдалося реалізувати поставлену мету уроку. Цьому сприяли різні форми і методи роботи, види діяльності.

/Files/images/aprel/IMG-51b1ae03f68d9cf81528a3eafb3cfd3a-V.jpg

/Files/images/aprel/семинар.jpg

Під час презентаційного уроку з математики вчитель початкових класів Даницька М.В. продемонструвала систему роботи щодо формування математичної та інших ключових компетентностей; розвиток мислення, здатності розпізнавати і моделювати процеси та ситуації з повсякденного життя, які можна розв’язувати із застосуванням математичних методів, а також здатності робити усвідомлений вибір.

/Files/images/aprel/семинар1.jpg

Присутні відмітили різноманітні методи і прийоми: математичний кросворд, гра - моделювання «Живі цифри», руханка «Парні-непарні», математична вікторина, групова робота з розв’язання задач, вправи на пам’ять, увагу, розвиток усних обчислень.

/Files/images/aprel/4-В.jpg

А віртуальна мандрівка учнів річками України, рідної Миколаївщини застосовування досвіду математичної діяльності для пізнання навколишнього світу допомогли розширити можливості уроку.
/Files/images/aprel/семинар3.jpg
Учні 4 класу показали вміння висловлювати цінні судження, вразили щирими відповідями, зв’язаними з життєвим досвідом, математичним мовленням.

/Files/images/aprel/семинар5.jpg

На круглому столі відбувся обмін досвідом педагогів, які працюють за науково – педагогічною технологією «Росток».
/Files/images/aprel/IMG_5988.JPG/Files/images/aprel/IMG_5998.JPG
Учителем школи №18 Потапенко Іриною Валентинівною було проведено методичний квест «Використання ігрових технологій». Формування соціально активної особистості вимагає використання нестандартних форм взаємодії. Однією з таких форм є гра як засіб розвитку творчого потенціалу вчителя.

/Files/images/aprel/семинар7.jpg/Files/images/aprel/IMG_5992.JPG/Files/images/aprel/IMG_6003.JPG/Files/images/aprel/IMG_6035.JPG

Веб-квест

"Учитель та його роль у формуванні в учнів ключових компетентностей в умовах упровадження Концепції "Нова українська школа"

Делать золото – задача заманчивая, открытие,
может быть, любопытное –
но найти perpetuummobile…О!...
А.С. Пушкин «Сцены из рыцарских времен»
Мета:
· сприяти формуванню мотивації членів педагогічного колективу використовувати сучасні освітні технології для підвищення якості навчання;
· сприяти активізації творчого потенціалу кожного учасника педради;
· створити позитивний психологічний клімат в педагогічному колективі шляхом актуалізації установки вчителя на цінність самореалізації у своїй професії в сучасних умовах нової школи;
· стимулювати бажання використовувати інформацію для самоосвіти, підвищення свого професійного рівня.
Завдання:
· систематизувати досвід роботи вчителів школи по використанню сучасних технологій в процесі навчання;
· сприяти знайомству й оволодінню педагогами новими формами, прийомами і методами роботи інтерактивної взаємодії з метою підвищення ефективності освітнього процесу;
· допомогти в організації професійного самовдосконалення й самоосвіти.
Завдання для вчителів
1. Кожному учаснику творчої зупинки розробити комп’ютерну презентацію «Історія однієї технології» (технологія – це…, освітня технологія – це …, педагогічна технологія – це …, автор (фото), історія виникнення, сутність, мета, структура (етапи), характерні ознаки, превалюючі форми організації навчального процесу, переваги)
2. Кожному учаснику творчої зупинки розшифрувати поняття «веб-квест», використавши сенкан (синквейн)
3. Кожному учаснику творчої зупинки скласти завдання для перевірки виконаної роботи в різноманітних формах: кросворд, вікторина «10 запитань», тести, гра «Що? Де? Коли?».
4. Ознайомлення з методичними матеріалами на сайті .
https://sites.google.com/view/school18-mk/%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B0

Педагогічні читання

У рамках шкільного методичного проекту «Педагогічна творчість апостолів українського просвітництва – основа розбудови національної школи і педагогіки суверенної України», метою якого є ознайомлення з педагогічною спадщиною українських національних геніїв – золотим фондом вітчизняного шкільництва та педагогіки, пройшли другі педагогічні читання на тему: «Освітньо-виховний та педагогічний ідеал М.М. Аркаса».

/Files/images/mart/ped_chit/DSC01532.JPG/Files/images/mart/ped_chit/DSC01557.JPG/Files/images/mart/ped_chit/DSC01549.JPG

Учителі познайомились з особистістю нашого земляка Миколи Миколайовича Аркаса, видатного історика, композитора та просвітника, який усе життя боровся за відродження освіти нашого народу, української мови, культури, історії, фольклору, традицій та звичаїв.
Педагоги дізнались, що Миколі Аркасу були притаманні виключно такі характерні риси освітньо-культурної діяльності, як, насамперед, прагнення розвивати природні розумові здібності народу всіма засобами, намагання глибокого вивчення минулої та сучасної історії рідного народу, його природної та історичної спадковості, формування у молоді почуттів любові і обов’язку, відповідальності перед Батьківщиною, любові до власного народу, до своєї родини, краю.

/Files/images/mart/ped_chit/DSC01542.JPG/Files/images/mart/ped_chit/DSC01516.JPG/Files/images/mart/ped_chit/DSC01534.JPG

Виключно важливою ознакою народу наш земляк вважав мову. Українська мова для педагога – основа рідної культури та освіти, громадянського, патріотичного виховання.
Микола Аркас – засновник Миколаївського товариства «Просвіта». Просвітяни своєю емоційністю, піднесеністю сприяли пробудженню національної гордості, самосвідомості українців.

Декада української мови й літератури

Мета сучасної школи – формування компетентного, всебічно розвиненого школяра. Цьому сприяє не тільки робота на уроці, а й позаурочна діяльність, коли учні в нестандартних умовах можуть проявити свої знання, розширити свій світогляд, творчо підійти до вивченого раніше.
У нашій школі традиційно в березні проводилася Декада української мови й літератури, в якій взяли участь учні основної та старшої школи. Учні охоче відгукнулись на ініціативи вчителів.
Під час мовного квесту «Бринить, співає рідна мова» п’ятикласники збагачували мовлення прислів’ями та фразеологізмами, демонстрували свої знання з лексики й словотвору, розгадували кросворди, шаради, мовні загадки.

/Files/images/mart/dekada_ukr/5 Квест 2.jpg/Files/images/mart/dekada_ukr/5 Квест 4.jpg/Files/images/mart/dekada_ukr/5 Квест 5.jpg/Files/images/mart/dekada_ukr/5 Квест 6.jpg/Files/images/mart/dekada_ukr/5 Квест 7.jpg/Files/images/mart/dekada_ukr/5 В.Квест.jpg

Метою мовної вікторини «Стежками рідної мови» для шестикласників було збагачення словникового запасу учнів, виховання культури мовлення, любові до рідної мови, свого краю, українських традицій. Школярі відгадувати мовні загадки, поєднувати фразеологізми в синонімічні пари, відповідали на запитання-жарти та брали участь у бліц-опитуванні.

/Files/images/mart/dekada_ukr/Фото 1.jpg/Files/images/mart/dekada_ukr/Фото 2.jpg/Files/images/mart/dekada_ukr/Фото 3.jpg

Семикласники взяли участь у літературній вікторині «Творчість письменника очима читача». Як читач сприймає художній твір, які образи найбільше запам’ятовуються, які деталі впливають на сприйняття – ці питання опинилися в полі зору учнів. Школярі згадували вивчені твори та їх авторів за окремими епізодами, художніми деталями.

/Files/images/mart/dekada_ukr/7 А Вікторина 1.jpg/Files/images/mart/dekada_ukr/7 А Вікторина 2.jpg/Files/images/mart/dekada_ukr/7 А Вікторина 3.jpg/Files/images/mart/dekada_ukr/7 Б Вікторина 1.jpg/Files/images/mart/dekada_ukr/7 Б Вікторина 4.jpg/Files/images/mart/dekada_ukr/7 Б Вікторина 5.jpg

Учні восьмих класів на годину стали літературними психологами й помандрували шляхами літературного героя-підлітка. Восьмикласники аналізували вчинки та поведінку персонажів повісті Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркута», проводячи паралелі із сучасним життям підлітків. Головною метою для учнів було з’ясувати, що впливає на формування особистості, як можна змінити власне життя.

/Files/images/mart/dekada_ukr/Слайд1.JPG

Мовознавчий турнір «Як парость виноградної лози, плекайте мову», який пройшов серед учнів 9А класу у формі гри, допоміг збагатити їхнє мовлення, підвищити рівень обізнаності у вивченні української мови. Учні швидко відповідали на запитання, виконували мовні вправи. І хоча це були змагання, проте атмосфера в класі була товариською, доброзичливою. Школярі підтримували й допомагали один одному.

/Files/images/mart/dekada_ukr/9 А Переможці турніру.jpg/Files/images/mart/dekada_ukr/9 А.jpg/Files/images/mart/dekada_ukr/Турнір 2.jpg

Усний журнал «Сучасні українські письменники» окреслив коло питань, які піднімаються у творах письменників XXI ст. Сторінки цього журналу висвітлювали як діяльність літературних метрів (Л. Костенко, Ю. Андруховича, О. Забужко), так і молодих поціновувачів слова – М. Кідрука, С. Гридіна, С. Жадана.

/Files/images/mart/dekada_ukr/11 А.jpg/Files/images/mart/dekada_ukr/Усний журнал (2).jpg/Files/images/mart/dekada_ukr/Усний журнал.jpg

З метою ознайомлення учнів школи із сучасною літературою, визначення актуальності творів письменників Миколаївщини для старшокласників була організована зустріч із Галиною Запорожченко.

Зустріч з письменницею Галиною Запорожченко

П’ятниця, 15 березня. Кінець тижня. Школа радо вітала нашу співвітчизницю – Галину Запорожченко, члена Миколаївської спілки письменників, дипломанта Всеукраїнського літературного конкурсу імені Леся Мартовича. Пані Галина презентувала поему «Мазепа».
/Files/images/mart/DSC01439.JPG/Files/images/mart/DSC01413.JPG/Files/images/mart/DSC01418.JPG
Учні 9-11 класів мали змогу почути поетичне слово з уст автора, насолодитися чудовими картинами Світлани Туз до тексту. Завдяки художньому твору присутні відчули трагізм подій, що відбувалися в Україні 300 років тому. Учні й учителі школи бажають пані Галині здоров’я, наснаги, творчих звершень, приємних зустрічей і вдячних читачів!
/Files/images/mart/DSC01442.JPG/Files/images/mart/DSC01454.JPG /Files/images/mart/DSC01447.JPG

Декада математики та інформатики

Зацікавити розум дитини – ось що є одним з основних положень, щоб прищепити учневі смак, навіть пристрасть до навчання. М. Остроградський
Одним із засобів зацікавлення учнів математикою та інформатикою є позакласна робота. Такі заняття дають можливість ширше пропагувати досягнення і значення математичної науки, прищепити учням любов до математики та інформатики, сприяють розвитку і виявленню здібностей учнів, а також засвоєнню ними програмного матеріалу. Конкурси, вікторини, турніри, інтелектуальні змагання виховують в учнів бажання глибше пізнати цікавий світ математики, товариськість, толерантне ставлення до суперників, прагнення самовдосконалюватись та не зупинятись на досягнутому.
Одним із таких заходів і є проведення декади математики та інформатики в школі. Методи та форми його проведення можуть бути різними, але мета одна – зацікавити та залучити до роботи якомога більше учнів.
З 03.12 по 14.12 в школі пройшла декада математики та інформатики. В рамках декади було проведено ряд цікавих виховних заходів, конкурсів. Не порушуючи традицій, протягом декади уроки розпочинались із інформаційних хвилинок та цікавинок.
Серед учнів 5-х класів проведено гру-квест «У пошуках математичних скарбів».

/Files/images/dekabr/квест 5.JPG

Учні 6-х класів приймали активну участь у вікторині «Нитка Аріадни», яку провела Щербак І.В. та у вікторині «Проценти в житті моєї родини», проведеною Герасименко О.В.
/Files/images/yanvar/процент.JPG
Далі естафету змагань перейняли учні 7-х класів, для них Завадська Т.П. підготувала «Математичну регату».
Томілова Т.С. та Котельнікова В.І. підготували та провели конкурс «Математика навколо нас» серед учнів 8-9 класів.

/Files/images/dekabr/Слайд1.JPG

Учні 11 класу традиційно завітали з "Математичним десантом" до початкової школи.

/Files/images/dekabr/Герасименко.JPG

Неабиякий інтерес викликав в учнів 5-х класів конкурс «Інфознайка-2018», проведений Завадською Т.П.
/Files/images/yanvar/51014192_2376811365676022_1948539246725824512_o.jpg
Серед учнів 6-х класів проведено виховний захід «Своя гра», який сприяв розвитку творчих здібностей, вміння працювати в команді.
Високу ерудицію і вміння використовувати ІТ проявили учні 9 класів під час виконання проектної роботи «Миколаївщина – моя маленька батьківщина» під керівництвом Щербак І.В.

/Files/images/dekabr/Слайд21.JPG

Яка ж декада без виставки стіннівок!? Учні школи активно приймали участь, адже виготовлення стіннівок – справа цікава і ефективна, яка сприяє ефективному підвищенню математичної та інформаційної культури учнів.

/Files/images/dekabr/стенгазета.JPG

Підводячи підсумки декади, учні зрозуміли, який би професійний шлях вони не обрали, знання з математики та інформатики завжди стануть у нагоді.

Декада англійської мови

В листопаді місяці в школі в рамках Декади англійської мови 2018-2019 н.р. були проведені класні та позакласні заходи з предмета.
Учителі англійської мови Андрієвська Т.І., Нікітенко С.Л., Щербініна Т.С., Ширяєва Д.А. активно спрямовують роботу учнів на вивчення англійської мови, сприяють застосуванню цієї мови для вирішення життєвих завдань.
Учитель Нікітенко С.Л. запропонувала учням різних класів розв’язати кросворд “Great Britain”. Діти мали можливість пригадати та продемонструвати знання фактів, які стосуються державного устрою, історії, культури та традицій країни Великобританія.

/Files/images/noyabr/20181112_103751.jpg/Files/images/noyabr/20181113_090317.jpg /Files/images/noyabr/20181113_090336.jpg

Крім того, свої творчі здібності учні початкової школи мали можливість продемонструвати в конкурсі “My favorite letter”. Діти обрали найулюбленіші літери англійського алфавіту та креативно підійшли до їх виготовлення, одночасно продемонструвавши знання лексичного матеріалу на дані літери. Автори найцікавіших робіт отримали заохочувальні призи.

/Files/images/noyabr/20181122_085914-1.jpg /Files/images/noyabr/20181122_085928.jpg /Files/images/noyabr/20181122_094109.jpg

22 листопада у 8Б класі було проведено урок до одного з найголовніших та найулюбленіших свят США – Дня Подяки, який припав саме на цей день. Учні приготували яскравий та інформативний постер, зробили сим
Кiлькiсть переглядiв: 2516